یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, توسط جواد علی گلی |

بیشتر مردم عربستان نمی دانند که اسرائیل از سال 1967 میلادی برخی از جزایر و گذرگاه های دریایی عربستان را تا کنون در اشغال خود دارد. اين دو جزیره، جزیره صنافیر و تیران هستند مساحت جزیره تیران 80 کیلومتر مربع است.

 
 
1- موقعیت این دو جزیره
همانگونه که از نقشه ها پیداست، این دو جزیره، موقعیت استراتژیک و بسیار پر اهمیتی برای اسرائیل دارند زیرا این دو جزیره، تنها منفذ و ورودی اسرائیل به دریای سرخ است. اسرائیل در حال حاضر در این دو جزیره، ایستگاه بزرگی برای واكنش سریع به وجود آورده است.
به گزارش موعود جزیره بزرگ، جزیره تیران است و جزیره کوچک، صنافیر و اگر کشوری در آن تجهیزات نظامی مستقر کند، به راحتی می تواند حرکت کشتی های اسرائیلی را از طریق بندر ایلات و خلیج عقبه به طور کامل فلج کند. عربستان ادعا می کند که این دو جزیره، جزایری مرجانی و بدون اهمیت و غیر مسکونی هستند و به همین دلیل است که توجهی به آن ندارد و البته این  به هیچ وجه درست نیست. زیرا این دو جزیره به دلیل موقعیت استراتژیکی حساسی که دارند، جزایری حیاتی محسوب می شوند ؛ این دو جزیره در ورودی تنگه تیران قرار دارند و با توجه به این، بر ورودی خلیج عقبه وبندر ایلات اسرائیل اشراف و تسلط دارند واهمیت این دو جزیره همانند جزایر حریش است که یمن با پناه بردن به دادگاه های بین المللی، آن را از اریتره باز پس گرفت. عربستانی ها اگر راست می گویند و این جزایر مرجانی و غیر مسکونی و بی اهمیت هستند و منابع معدنی و نفت در آن وجود ندارد، چرا با یمن در مورد برخی جزایر مرجانی کوچک و مشابه مانند جزیره فرسان وارد نزاع های خونینی شدند هر چند این جزایر همانند جزایر تیران و صنافیر،  برگذرگاه ها و ورودی های دریایی مشرف نیستند؟

2- داستان اشغال این دو جزیره
اسرائیل این دو جزیره را به دلیل اهمیت استراتژیک آن ها، در سال 1967 میلادی به اشغال خود در آورد. در زمانی که ملک فیصل کنترل این دو جزیره را در زمان جنگ اسرائیل با مصر، به مصر واگذار کرد زیرا این دو جزیره از نظر استراتژیک و جغرافیایی اهمیت زیادی داشت و می توانست مانع حرکت کشتی های اسرائیلی به بندر ایلات شود. پس از سال 1967 که اسرائیل بخش های زیادی از کشورهای عربی و همچنین این دو جزیره را به اشغال خود در آورد، عربستان و مصر هر یک دیگری را مالک این دو جزیره معرفی می کردند تا باعث ایجاد حساسیت مردمشان در مورد این دو جزیره اشغالی نشوند. اما حقیقت این است که این دو جزیره، به عربستان تعلق دارند.

با مراجعه به سایت گوگل و جستجوی این دو جزیره متوجه می شویم که در مورد آن ها نوشته است به عربستان تعلق دارند. این تصویر جزیره صنافیر است که گوگل آن را متعلق به عربستان دانسته است. با نگاه به نقشه عربستان که در ادارات دولتی این کشور نصب شده اشت و همچنین کتاب های جغرافیای عربستان، متوجه می شویم که این دو جزیره جزء خاک عربستان است نه مصر. طبیعتا از نظر اطلاع رسانی، این امر لاپوشانی شده است. زیرا اسرائیل به این گذرگاه دریایی برای عبور کشتی هایش و رسیدن به بندر ایلات
بسیار نیاز دارد.
3- خروج اسرائیل از این جزایر
اسرائیل پس از پیمان کمپ دیوید، تنها نیروهای نظامی خود را از این جزایر خارج کرده اما آن هم پس از آن صورت گرفت که توافق حاصل شد که کشتی های اسرائیلی با آزادی تمام از آن جا عبور کنند و تنگه تیران نیز به عنوان یک گذرگاه بین المللی شناخته شد و اینگونه عربستان، حاکمیت خود را بر این گذزگاه بسیار مهم از دست داد و این منطقه به منزله دهانه بطری برای بندر ایلات اسرائیل از سمت دریای سرخ است که تنها راه ارتباطی با داخل آن است.
4- پس از خروج اسرائیل
اینگونه به نظر می رسد که اسرائیل خواسته است سلامت و امنیت این ورودی را تضمین کند به گونه ای که بعدها باعث ایجاد هیچگونه مشکلی برای آن نشود و به همین دلیل توافق شد که سازمان ملل متحد این جزیره را به وسیله نیروهای چندملیتی شامل نیروهای آمریکا و مصرآن را اداره کند و یک دفتر برا ی نظارت بر پایبندی تمامی طرف ها در الجزیره تاسیس شد. از آن زمان تا کنون، عربستان حاکمیت خود را بر این منطقه استراتژیک در دریای سرخ از دست داد و حاکمیت اصلی آن در حال حاضر در دست اسرائیل است اما به صورت صوری نیروهای نظامی خود را از آن خارج کرد و نیروهای آمریکایی جایگزین آن ها شدند و در حال حاضر تمام اهداف مورد نظر خود را به دست آورده است و به آسانی کشتی هایش به آنحا رفت و آمد می کنند و از آنجا اسلحه برای جنگ با عرب ها می فرستد و ارتش خود را تجهیز می کند، در نزدیکی مرزهای عربستان. بدون اینکه کسی جرات داشته باشد چیزی در این مورد بگوید.
خلاصه اینکه این دو جزیره عملا جزء مرزهای اسرائیل به شمار می آید بدون اینکه جلب توجه کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.